KAHVE MOLASI

COVID-19

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVİD-19 ülkemizde de ne yazık ki önemli bir halk sağlığı tehdidi oluşturmaktadır. Korona virüsün bulaşmasını tek başına engelleye bileyecek veya tedavi edebilecek herhangi bir gıda olmasa da sağlıklı ve dengeli beslenmenin özellikle protein oranı fazla olan gıdaların tüketimi, fiziksel aktivite ve düzenli uyku gibi faktörler immün sistemini güçlendirdiği kanıtlanmıştır.
Bu karantina günlerimizde özellikle beslenmemize daha çok dikkat etmemiz gerektiğinin bilincine varmalıyız. Bolca ve farklı renklerden sebze ve meyve tüketimi ön planda tutulmalıdır. Özellikle narenciye grubu meyveler bağışıklık sistemini destekleyici C vitamini bakımından zengin olduğu için bu meyvelerin tüketimine daha çok ağırlık verilmeli, mümkünse yemeklere taze limon sıkılmalıdır. Besin değeri yüksek bir başka protein kaynağı alternatifi ise kuru baklagillerdir. Yeşil, kırmızı mercimek, nohut, fasulye çeşitleri, barbunya vb. gıdalar her gün tüketilebilirler. Bunun yanı sıra yine protein oranı yüksek et, yumurta, balık, tavuk ve süt ürünleri(süt, peynir, ayran vb.) gibi ürünlerin tüketilmesi gerekmektedir. Bunlara ek olarak probiyotik faydalı yoğurt ve kefir gibi ürünlerde bulunan faydalı mikroorganizmalarda immün sistemini destekleyici etkide bulunabildikleri için özellikle bu dönemlerde sevenlerce tüketilebilir.
Sağlıklı yaşamın yeterli su tüketiminden geçtiğini artık biliyoruz. Bu süreçte günlük içilmesi gereken su miktarı en az 2-2,5 litredir. Su vücutta biriken zararlı maddelerin dışarı atılasını sağladığı için bu yüzden günlük su tüketimimize dikkat etmemiz gerekir.
Dengeli beslenmenin ve yeterli miktarda su tüketiminin yanı sıra kaliteli ve düzenli uyku da immün sistemini güçlendirir. Erişkin bireylerde günlük en az 7-8 saat, çocuklarda ise bu süre 9-11 saat olması gereklidir.
Bu zorlu süreçte sizlere tavsiyemiz sağlığınız için dengeli beslenin, bol su için, evde kalın ..

Sağlıkla kalın..
Gıda Müh. Seray KÜÇÜKDAĞLI
Gıda Müh. Cana AKTEMUR

SOSYAL MEDYA